Archiv aktualit

8. října 2015

Vyhlášení GAUK 2016

Dnem 1. září 2015 bylo Opatřením rektora č. 36/2015 vyhlášeno 13. kolo Grantové agentury Univerzity Karlovy v Praze pro rok 2016. Přihlášky nových projektů lze podávat průběžně, a to počínaje dnem 6. října 2015. Lhůta pro podávání přihlášek na 3. lékařské fakultě končí dnem 11. listopadu 2015. Více informací naleznete na stránkách UK http://www.cuni.cz/UK-6870.html


Způsob doručení, místo a doba podávání přihlášek

Přihlášky podávané podle vyhlášených podmínek 13. kola se podávají do oddělení administrativy vědy a výzkumu v elektronické podobě prostřednictvím webové aplikace.


Termín

Datum do

Fakultní termín pro podání přihlášky nového projektu v rámci 13. kola GAUK

11.11.2015

Fakultní termín pro podání žádostí o pokračování projektu z předcházejících kol

18.01.2016

Fakultní termín pro podání závěrečných zpráv

04.04.2016


Doplňující informace

  • přihlášku, nebo žádost o pokračování grantového projektu může podat pouze student zapsaný na univerzitě a studující v doktorském studijním programu anebo v magisterském studijním programu;

  • počet studentů doktorských nebo magisterských studijních programů v řešitelském týmu je alespoň roven počtu ostatních členů řešitelského týmu;

  • žadatel může k danému termínu podat nejvýše jednu přihlášku v roli hlavního řešitele. Student může být členem více řešitelských týmů nebo být uveden na více přihláškách, avšak dohromady u nejvýše tří projektů (podle čl. 6 odst. 2 a 3 Grantového řádu);

  • pokud děkan příslušné fakulty vyjádří podle č. 6 odst. 6 Grantového řádu odůvodněný nesouhlas, tato přihláška se pouze zařadí do evidence a není hodnocena;

  • povinné přílohy přihlášky jsou stručný životopis hlavního řešitele a stručný životopis vedoucího, včetně seznamu nejvýše deseti nejdůležitějších publikaci za posledních 5 let. Součástí přihlášky projektu je i čestné prohlášení o samostatném zpracování přihlášky (zaškrtávací políčko čestného prohlášení po kliknutí na „podat přihlášku“. Následně se zobrazí formulář, který se musí potvrdit); Text čestného prohlášení: „Prohlašuji, že jsem tuto přihlášku zpracoval/a samostatně a že cíle tohoto projektu nejsou shodné s jiným projektem financovaným GAUK nebo jinou grantovou agenturou. Beru na vědomí, že pokud dochází k tematické návaznosti na končící, probíhající či jiný navrhovaný projekt, je třeba tuto skutečnost uvést v Anotaci projektu a vysvětlit na závěr kapitoly Současný stav poznání.“

  • pokud je žadatelem pregraduální student, smlouvu bude podepisovat a finanční zodpovědnost přebírá akademický pracovník (vedoucí), student spolupodepíše;

  • školitelem může být i student doktorského programu, pokud je zaměstnán na fakultě jako akademický pracovník, ale pouze u Mgr. žadatele. Ne u doktoranda;

  • ostatní neinvestiční náklady zahrnují například: materiál, drobný hmotný majetek, služby, poplatky např. na konferenci;

  • neinvestiční náklady -  nejedná se o hardware nad 40.000,- ; software nad 60.000,- ; i v případě dílčích dokladů na tutéž věc, včetně dopravy, bankovních poplatků atd. u příslušného nákupu. Výpočetní techniku je doporučováno žádat pouze v odůvodněných případech a přiměřené výši (optimálně +- 20.000,-  - dle skutečných požadavků toho kterého vědního oboru na výpočetní techniku, včetně programů.);

  • náklady, které nelze hradit z projektů GA UK: počítačové programy, které může poskytnout fakulta, poštovné, náklady na telefon, náklady na odměny pro respondenty či na dárky pro respondenty, kurzy a školení – proplácení pouze v případě aktivní účasti řešitele nebo v přípravě posteru, GAUK neproplácí tvorbu webových stránek, přípavu koncertů, výstav, konferencí a sympozií.

  • cestovné pro studenty – hradí se pouze cesty ve spojitosti s řešením projektu, podmínkou je aktivní účast studenta; nehradí se dlouhodobé pobyby v délce 6 měsíců a více; lze očekávat, že žadatel se bude pokoušet zajistit podporu i z jiných zdrojů. Spolufinancování s jinými projekty včetně Fondu mobility v rámci GAUK je možné

  • náklady na cestovné pro akademické a vědecké pracovníky – cestovné z projektu by se mělo hradit pouze studentským řešitelům; vedoucím pouze  ve výjimečných a zdůvodněných případech;

  • součástí řeš. kolektivu musí být školitel hlavního řešitele

  • vedoucí práce – může být i z jiného pracoviště (ústav, atd.).  Vedoucího je nutné zaevidovat jako externího spolupracovníka. Pro získání čísla osoby je nutné kontaktovat fakultu, v rámci které řešitel projekt podává – vědecké oddělení. Od 11. kola soutěže GA UK se k projektům přidávají osoby jen pomocí čísla osoby. Pokud je vedoucí externí (a nemá číslo osoby) je nutné jej zaevidovat v CAS (https://cas.cuni.cz) jako externího spolupracovníka.

  • konferenční poplatky: je možné hradit z cestovného

  • Možnost podání přihlášky v ČJ nebo AJ, editovaný text je však možno vkládat kromě českého i v anglickém nebo slovenském jazyce;

  • při podání projektu: žadatel vyplňuje i předpokládané globální požadavky na další uvažovaný rok či roky řešení svého projektu; (meziroční doporučená změna nepřesahuje 10 % - kontroluje aplikace);

  • v předkládaném odborném životopise hlavní řešitel týmu z řad studentů zmíní především: a) účast na vysokoškolských vědeckých soutěžích; b) prezentaci vlastních výsledků na konferencích a příp. publikace; c) zapojení do řešení dílčích úkolů jiných projektů;

  • upozorňujeme, aby studenti pečlivě vyplňovali přihlášky projektů. Je potřeba, aby si uvědomili, že oponenti i zpravodajové hodnotí projekt podle informací obsažených pouze v projektu;

  • pokud student zasílá k rukám prorektora nebo na GA UK  žádost formou listinného dopisu, prosíme, aby vždy uvedl kontaktní adresu, na kterou mu má být písemná odpověď zaslána – ne vždy je možné dohledat. Žádost se předkládá zásadně cestou oddělení administrativy vědy a výzkumu 3. LF UK;

  • pokud student kontaktuje GA UK elektronicky formou e-mailu vždy uvádí 3. lékařskou fakultu;

  • všechny žádosti musí obsahovat zdůvodnění změny; v případě žádosti o přesun finančních prostředků návrh na jejich nové využití;

  • v případě změny hlavního řešitele je nutné, aby studenti v žádosti uváděli číslo osoby nového hlavního řešitele, stejně tak v případě změny vedoucího; o změnu spoluřešitele se žádat nemusí, hlavní řešitel si provede změnu sám v rámci webové aplikace a zdůvodní v průběžné/závěrečné zprávě;

  • změna řeš. kolektivu -  pokračující zprávy leden – začátek dubna není možná; změna je možná od 2. poloviny dubna do vyhlášení nového kola soutěže GA UK (začátek října)

  • při zadávání přihlášky navrhovatel soutěže potvrdí, že bere na vědomí, že podmínkou splnění projektu je publikace přijatá do tisku, která obsahuje dedikaci a afiliaci projektu GA UK, a ke kterému je publikace evidována jako výstup. Bez afiliace nelze považovat výstup za výsledek projektu – viz Zásady. Publikaci (či potvrzení o přijetí do tisku) musí řesitel připojit k závěrečné zprávě projektu. V případě sekce C (lékařské vědy) musí být publikace v impaktovaném časopise;

  • „hodnocení odloženo“ (HO) – pokud závěrečná zpráva neobsahuje publikaci (či potvrzení o přijetí publikace do tisku), je třeba přiložit alespoň rukopis připravený k publikaci. V takém případě může být hodnocení projektu odloženo Grantovou radu UK o jeden rok. O odložení hodnocení projektu nelze žádat předem;

  • pozor též na správné vyplňování odměn – student má vždy stipendium, ne dohodu nebo mzdu. Fakultní zaměstnanec má naopak vždy mzdu, ne stipendium či dohodu;

  • doplňkové náklady (dříve režie) aplikace vypočítá automaticky a jsou stanoveny u přihlášek nových projektů a žádostí o pokračování na 15 %;

  • je vhodné, aby přihlášky projektu podávali pouze ti studenti, kteří nebudou končit studium v průběhu řešení. Pokud navrhovatel ukončí studium v průběhu výběrové řízení či v období před vyhlášením výsledků, bude projekt zrušen; stejně tak nelze měnit téma řešení financovaného projektu oproti podané a hodnocené přihlášce projektu;

  • při plánovaných změnách v kolektivu (ukončení studia, odchod na mateřskou) je nutné řešit změny včas, s předstihem, ne až těsně před termínem ukončení studia! V této souvislosti též čerpání financí z grantů;

  • hlavní řešitel půl roku po ukončení studia - může založit žádost o pokračování a editovat ji, ale nemůže ji podat; může založit závěrečnou zprávu, editovat ji a podat ji, ale nemůže již čerpat finanční prostředky.


Etická komise

Vyjádření etické komise 3. LF UK bude vystaveno po předložení popisu projektu a to elektronicky na e-mail: marek.vacha@lf3.cuni.cz předsedovi komise. Návrh předkládejte v dostatečném časovém předstihu. Vyjádření etické komise musí být předloženo vždy, je-li součástí projektu poskytování zdravotní péče.



Jaromír Chlapec

vedoucí odd. adm. Vědy a výzkumu


Sdílet na:  




Poslední změna: 21. únor 2018 15:35 
print
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na:  
Kontakty

3. lékařská fakulta

Univerzita Karlova

Ruská 87, 100 00 Praha 10


tel.: +420 267 102 111

IČO: 00216208, DIČ: CZ00216208


Další kontakty a bankovní spojení



Jak k nám


Váš názor