-
přihlášku, nebo žádost o pokračování grantového projektu může podat pouze student zapsaný na univerzitě a studující v doktorském studijním programu anebo v magisterském studijním programu;
-
počet studentů doktorských nebo magisterských studijních programů v řešitelském týmu je alespoň roven počtu ostatních členů řešitelského týmu;
-
žadatel může k danému termínu podat nejvýše jednu přihlášku v roli hlavního řešitele. Student může být členem více řešitelských týmů nebo být uveden na více přihláškách, avšak dohromady u nejvýše tří projektů (podle čl. 6 odst. 2 a 3 Grantového řádu);
-
pokud děkan příslušné fakulty vyjádří podle č. 6 odst. 6 Grantového řádu odůvodněný nesouhlas, tato přihláška se pouze zařadí do evidence a není hodnocena;
-
povinné přílohy přihlášky jsou stručný životopis hlavního řešitele a stručný životopis vedoucího, včetně seznamu nejvýše deseti nejdůležitějších publikaci za posledních 5 let. Součástí přihlášky projektu je i čestné prohlášení o samostatném zpracování přihlášky (zaškrtávací políčko čestného prohlášení po kliknutí na „podat přihlášku“. Následně se zobrazí formulář, který se musí potvrdit); Text čestného prohlášení: „Prohlašuji, že jsem tuto přihlášku zpracoval/a samostatně a že cíle tohoto projektu nejsou shodné s jiným projektem financovaným GAUK nebo jinou grantovou agenturou. Beru na vědomí, že pokud dochází k tematické návaznosti na končící, probíhající či jiný navrhovaný projekt, je třeba tuto skutečnost uvést v Anotaci projektu a vysvětlit na závěr kapitoly Současný stav poznání.“
-
pokud je žadatelem pregraduální student, smlouvu bude podepisovat a finanční zodpovědnost přebírá akademický pracovník (vedoucí), student spolupodepíše;
-
školitelem může být i student doktorského programu, pokud je zaměstnán na fakultě jako akademický pracovník, ale pouze u Mgr. žadatele. Ne u doktoranda;
-
ostatní neinvestiční náklady zahrnují například: materiál, drobný hmotný majetek, služby, poplatky např. na konferenci;
-
neinvestiční náklady - nejedná se o hardware nad 40.000,- ; software nad 60.000,- ; i v případě dílčích dokladů na tutéž věc, včetně dopravy, bankovních poplatků atd. u příslušného nákupu. Výpočetní techniku je doporučováno žádat pouze v odůvodněných případech a přiměřené výši (optimálně +- 20.000,- - dle skutečných požadavků toho kterého vědního oboru na výpočetní techniku, včetně programů.);
-
náklady, které nelze hradit z projektů GA UK: počítačové programy, které může poskytnout fakulta, poštovné, náklady na telefon, náklady na odměny pro respondenty či na dárky pro respondenty, kurzy a školení – proplácení pouze v případě aktivní účasti řešitele nebo v přípravě posteru, GAUK neproplácí tvorbu webových stránek, přípavu koncertů, výstav, konferencí a sympozií.
-
cestovné pro studenty – hradí se pouze cesty ve spojitosti s řešením projektu, podmínkou je aktivní účast studenta; nehradí se dlouhodobé pobyby v délce 6 měsíců a více; lze očekávat, že žadatel se bude pokoušet zajistit podporu i z jiných zdrojů. Spolufinancování s jinými projekty včetně Fondu mobility v rámci GAUK je možné
-
náklady na cestovné pro akademické a vědecké pracovníky – cestovné z projektu by se mělo hradit pouze studentským řešitelům; vedoucím pouze ve výjimečných a zdůvodněných případech;
-
součástí řeš. kolektivu musí být školitel hlavního řešitele
-
vedoucí práce – může být i z jiného pracoviště (ústav, atd.). Vedoucího je nutné zaevidovat jako externího spolupracovníka. Pro získání čísla osoby je nutné kontaktovat fakultu, v rámci které řešitel projekt podává – vědecké oddělení. Od 11. kola soutěže GA UK se k projektům přidávají osoby jen pomocí čísla osoby. Pokud je vedoucí externí (a nemá číslo osoby) je nutné jej zaevidovat v CAS (https://cas.cuni.cz) jako externího spolupracovníka.
-
konferenční poplatky: je možné hradit z cestovného
-
Možnost podání přihlášky v ČJ nebo AJ, editovaný text je však možno vkládat kromě českého i v anglickém nebo slovenském jazyce;
-
při podání projektu: žadatel vyplňuje i předpokládané globální požadavky na další uvažovaný rok či roky řešení svého projektu; (meziroční doporučená změna nepřesahuje 10 % - kontroluje aplikace);
-
v předkládaném odborném životopise hlavní řešitel týmu z řad studentů zmíní především: a) účast na vysokoškolských vědeckých soutěžích; b) prezentaci vlastních výsledků na konferencích a příp. publikace; c) zapojení do řešení dílčích úkolů jiných projektů;
-
upozorňujeme, aby studenti pečlivě vyplňovali přihlášky projektů. Je potřeba, aby si uvědomili, že oponenti i zpravodajové hodnotí projekt podle informací obsažených pouze v projektu;
-
pokud student zasílá k rukám prorektora nebo na GA UK žádost formou listinného dopisu, prosíme, aby vždy uvedl kontaktní adresu, na kterou mu má být písemná odpověď zaslána – ne vždy je možné dohledat. Žádost se předkládá zásadně cestou oddělení administrativy vědy a výzkumu 3. LF UK;
-
pokud student kontaktuje GA UK elektronicky formou e-mailu vždy uvádí 3. lékařskou fakultu;
-
všechny žádosti musí obsahovat zdůvodnění změny; v případě žádosti o přesun finančních prostředků návrh na jejich nové využití;
-
v případě změny hlavního řešitele je nutné, aby studenti v žádosti uváděli číslo osoby nového hlavního řešitele, stejně tak v případě změny vedoucího; o změnu spoluřešitele se žádat nemusí, hlavní řešitel si provede změnu sám v rámci webové aplikace a zdůvodní v průběžné/závěrečné zprávě;
-
změna řeš. kolektivu - pokračující zprávy leden – začátek dubna není možná; změna je možná od 2. poloviny dubna do vyhlášení nového kola soutěže GA UK (začátek října)
-
při zadávání přihlášky navrhovatel soutěže potvrdí, že bere na vědomí, že podmínkou splnění projektu je publikace přijatá do tisku, která obsahuje dedikaci a afiliaci projektu GA UK, a ke kterému je publikace evidována jako výstup. Bez afiliace nelze považovat výstup za výsledek projektu – viz Zásady. Publikaci (či potvrzení o přijetí do tisku) musí řesitel připojit k závěrečné zprávě projektu. V případě sekce C (lékařské vědy) musí být publikace v impaktovaném časopise;
-
„hodnocení odloženo“ (HO) – pokud závěrečná zpráva neobsahuje publikaci (či potvrzení o přijetí publikace do tisku), je třeba přiložit alespoň rukopis připravený k publikaci. V takém případě může být hodnocení projektu odloženo Grantovou radu UK o jeden rok. O odložení hodnocení projektu nelze žádat předem;
-
pozor též na správné vyplňování odměn – student má vždy stipendium, ne dohodu nebo mzdu. Fakultní zaměstnanec má naopak vždy mzdu, ne stipendium či dohodu;
-
doplňkové náklady (dříve režie) aplikace vypočítá automaticky a jsou stanoveny u přihlášek nových projektů a žádostí o pokračování na 15 %;
-
je vhodné, aby přihlášky projektu podávali pouze ti studenti, kteří nebudou končit studium v průběhu řešení. Pokud navrhovatel ukončí studium v průběhu výběrové řízení či v období před vyhlášením výsledků, bude projekt zrušen; stejně tak nelze měnit téma řešení financovaného projektu oproti podané a hodnocené přihlášce projektu;
-
při plánovaných změnách v kolektivu (ukončení studia, odchod na mateřskou) je nutné řešit změny včas, s předstihem, ne až těsně před termínem ukončení studia! V této souvislosti též čerpání financí z grantů;
-
hlavní řešitel půl roku po ukončení studia - může založit žádost o pokračování a editovat ji, ale nemůže ji podat; může založit závěrečnou zprávu, editovat ji a podat ji, ale nemůže již čerpat finanční prostředky.